czwartek, 10 września 2015

Czerwona królowa

Autor: Victoria Aveyard
Opis: Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. […]

Moja opinia: Książka była, powiem krótko i przepraszam za wyrażenie jeśli ktoś wrażliwy, zajebista! Trudno się oderwać i jest naprawdę znakomicie napisana. Widać, że pomimo młodego wieku autorka zna się ma rzeczy. Trzyma w napięciu i jest jednocześnie oryginalna jak i banalna. Wiem, to skomplikowane. Jak przeczytałam sporą część 'bestsellerów', ten jest nieco inny. Nie spodkałam się jeszcze z takim pomysłem i rozdzieleniem bohaterów. Jednocześnie jest tu zastosowany w małym stopniu znany wszystkim schemat typowego 'bestsellera' z literatury młodzieżowej (z tym że nie ma tu wampirów na całe szczęście, bo trochę ich ostatnio za dużo). Tak czy inaczej, gorąco polecam. Na pewno nie pożałujecie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz