poniedziałek, 2 listopada 2015

Akademia Wampirów


Autorka: Richelle Mead
Opis:  Tylko najlepszy przyjaciel może ocalić ci życie. Zwłaszcza jeśli twój wróg jest nieśmiertelny.
W akademii imienia świętego Władimira wampiry czystej krwi - moroje - uczą się posługiwać swoimi nadnaturalnymi darami, a mieszańce - dampiry - szkolą się na ich opiekunów i oddanych strażników. Posępne mury kryją jednak więcej mrocznych tajemnic, niż można by podejrzewać. Lissie Dragomir, morojce ze szlachetnego rodu, grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Czy dampirka Rose, połączona z nią telepatyczną więzią, zdoła ochronić przyjaciółkę?


Moja opinia: No więc przeczytałam tę książkę, bo spodobał mi się film. Chodź wiedziałam, że był przedstawiony bardziej w wersji komediowej no ale cóż, ponieważ jestem fankom wampirów i ogólnie fantazy to miałam wielką ochotę przeczytać tę serię, a na całe szczęście się nie zawiodłam. No ale wracając do tematu, przeczytałam wszystkie części, a jest ich sześć, (Akademia Wampirów, W szponach mrozu, Pocałunek cienia, Przysięga krwi, W mocy ducha, Ostatnie poświęcenie) i wydaje mi się że wszystkie były tak samo interesujące (chodź chciałam pominąć czwartą część, ale na całe szczęście tego nie zrobiłam). To właśnie jest powodem dlaczego pisze tego posta, bo jeśli czytaliście moje ostatnie posty to wspomniałam, że ostatnie części serii są do niczego, ale nie w tym przypadku, bo ostatnia książka była tak samo ciekawa jak wcześniejsze. Jak zwykle mam jakieś, ale bo bohaterów w książce wyobraziłam sobie trochę inaczej no ale to nie ich wina, tylko mojej wyobraźni, ale w każdym razie i tak film przypadł mi do gustu.

Jest to książka dla wszystkich fanów wampirów i fantazy. Więc tym którzy są leniwi i nie chce im się czytać (albo po prostu tego nie lubią) polecam film, a reszcie, książkę, bo jest naprawdę dobra a zawsze później możecie obejrzeć film.



Opisy książek

W szponach mrozu
Opis: Zuchwały atak strzyg na szanowaną rodzinę morojów wstrząsnął uczniami Akademii. Nadchodzi przerwa świąteczna i by zapomnieć o tragedii, wszyscy wyruszają do luksusowego kurortu narciarskiego. Rose jednak trudno myśleć o wakacjach. Do grona nauczycieli dołączyła legendarna strażniczka… jej matka. Na domiar złego Dymitr interesuje się inną kobietą, Mason nie ukrywa, że z chęcią zamieniłby przyjaźń na coś więcej, a tajemniczy i arogancki nieznajomy wpada na dziewczynę częściej, niżby sobie życzyła. Pośród sennych zimowych krajobrazów kryje się jednak niebezpieczeństwo. Czy Rose zdoła w porę je dostrzec? 

 Pocałunek cienia
Opis: Od czasu, kiedy Rose pokonała w walce strzygi, dręczą ją ponure myśli. Zaczyna widzieć duchy, które ostrzegają przed złem, jakie gromadzi się coraz bliżej bram Akademii. Dziewczynie coraz trudniej tłumić uczucia do Dymitra. Wie, że nie wolno jej pokochać innego strażnika. Ale czasem trzeba łamać reguły… Gdy zaprzysiężony wróg Lissy i Rose, Wiktor Daszkow, stanie przed sądem, napięcie w arystokratycznych wampirzych kręgach sięgnie zenitu. W straszliwej bitwie Rose będzie musiała wybierać między życiem, miłością oraz dwiema najbliższymi osobami… Czy jej decyzja oznacza ratunek tylko dla jednej z nich?

Przysięga krwi
Opis: Niedawny atak na Akademię Świętego Władimira zatrząsł całym światem morojów. Wielu zginęło. Ale los niektórych uprowadzonych okazał się gorszy niż śmierć… Szyję Rose zdobi teraz tatuaż doświadczonej zabójczyni strzyg. Ona myśli jednak tylko o Dymitrze Bielikowie. Musi zawędrować na koniec świata, żeby go odnaleźć i dotrzymać złożonej mu przysięgi. Nie wie jednak, czy ukochany nadal pragnie, by go ocaliła… Czy znajdzie w sobie siłę, by zabić Dymitra? A może poświęci samą siebie w imię wiecznej miłości? Jak pod jej nieobecność poradzi sobie Lissa? 

W mocy ducha
Opis: Po straceńczej wyprawie na Syberię Rosę Hathaway wróciła do domu, do Akademii Świętego Władimira. Czekają ją końcowe egzaminy i życie poza bezpiecznymi murami szkoły. Tego od zawsze pragnęła, ale trudno jej się cieszyć ze świadomością, że on gdzieś tam jest. Dymitr, którego niegdyś kochała i którego nie zdołała zabić. Dziewczyna nie może też zapomnieć, że istnieje sposób, by pomóc ukochanemu. Jednak wiąże się on z podjęciem straszliwego ryzyka. Czy za miłość warto zapłacić każdą cenę?
Ostatnie poświęcenie
Opis: Nigdy dotąd Rose nie miała takich kłopotów. Zawsze myślała, że zginie w walce. Tymczasem wygląda na to, że zostanie stracona i nie może liczyć na sprawiedliwy proces. Dla królobójczyni nikt nie ma litości… A burzliwa przeszłość dziewczyny świadczy przeciwko niej. Na szczęście Rose zostali jeszcze oddani przyjaciele, którzy muszą pomóc jej w ucieczce z więzienia, a także Dymitr. Czy po powrocie do świata żywych chłopak na nowo nauczy się kochać?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz