piątek, 13 listopada 2015

Zmierzch




Autor: Stephenie Meyer
Opis: Siedemnastoletnia Isabella Swan przeprowadza się do ponurego miasteczka w deszczowym stanie Washington i poznaje tajemniczego, przystojnego Edwarda Cullena. Chłopak ma nadludzkie zdolności - nie można mu się oprzeć, ale i nie można go rozgryźć. Dziewczyna usiłuje poznać jego mroczne sekrety, nie zdaje sobie jednak sprawy, że naraża tym siebie i swoich najbliższych na niebezpieczeństwo. Okazuje się, bowiem, że zakochała się w wampirze...


Moja opinia: Wydaje mi się, że wszyscy widzieli ten film, nie wiem dlaczego, ale wydaje się takim oczywistym wyborem (co nie znaczy złym) są jego fani jak ci, którzy za nim nie przepadają, choć nawet nie przeczytali książki, która jest o wiele lepsza (no ale cóż tak już bywa z ekranizacjami). Co sądzę o filmie? No więc osobiście jestem, a raczej byłam jego fanką, dopóki nie przeczytałam książki. No i powiedzmy to szczerze, że gra aktorska nie zachwyca, przynajmniej,  w pierwszych częściach, tak mowa tu o Edwardzie (Robert Pattinson) i jego mimice twarzy a raczej krzywieniu się. Chodź moja opinia może nie być do końca obiektywna, bo wole Jacoba (Taylor Lautner).

W książce według mnie główna bohaterka, Bella, jest lepiej przedstawiona i dzięki temu można lepiej zrozumieć tę postać i jej wybory życiowe. Chodź film widziałam wiele razy to i tak polecam wam książkę, bo zmieniła moją opinie co do filmu (już mnie tak nie zachwyca). Polecam ją tym, którzy widzieli film i nie do końca go polubili  no i oczywiście reszcie, bo historia która jest w niej opisana jest naprawdę piękną historią miłosną, w której nie mogło zabraknąć wampirów i wilkołaków.

Piszać tego posta trafiłam na nowa książkę tej autorki "Life and Death: Twilight Reimagined", która jest napisana dla fanów tej serii z okazji dziesięciu lat, książka zmierzchem, tylko że postacie zamieniają się pluciami (bella staje się facetem a Edward kobita). Książki nie czytałam, został nie dawno wydana w stanach i nie wiem, czy będzie jakieś tłumaczenie na polski, ale nie o tym chciałam wam powiedzieć. Sadze, że ta książka jest trochę bez sensu no bo stwierdzenie dla 'fanów' chyba po prostu Stephenie Meyer nie ma o czym pisać i stwierdziła, że tak zarobi trochę pieniędzy a tak naprawdę to powinna sobie dać z tym spokój no bo ile można pisać to samo, nie powtarzajmy się. No bo nie wiem, czy wiecie, ale powstało parę rozdziałów zmierzchu oczami Edwarda "Midnight sun", no to tylko moje zdanie na ten temat i chciałam się z wami nim podzielić.

A zamiast pisać znowu to samo mogla na przykład rozwinąć watek Leah, bo zawsze miałam nadzieje, że jej życie się ułoży i że znalazła miłość swojego życia i była szczęśliwa. Sądzę że to by było na pewno cos co bym chciała przeczytać i żałuje że nie zostało nic o niej wspomniane podkowiec filmu albo książki.




Zmierzch opis: Siedemnastoletnia Isabella Swan przeprowadza się do ponurego miasteczka w deszczowym stanie Washington i poznaje tajemniczego, przystojnego Edwarda Cullena. Chłopak ma nadludzkie zdolności - nie można mu się oprzeć, ale i nie można go rozgryźć. Dziewczyna usiłuje poznać jego mroczne sekrety, nie zdaje sobie jednak sprawy, że naraża tym siebie i swoich najbliższych na niebezpieczeństwo. Okazuje się, bowiem, że zakochała się w wampirze...

Księżyc w nowiu opis: Podobnie jak pierwsza powieść o nastoletniej Isabelli Swan Księżyc w nowiu jest połączeniem romansu z trzymającym w napięciu horrorem, w którym rozterki zakochanej dziewczyny przeplatają się z opisami mrożących krew w żyłach niesamowitych wydarzeń. Sądząc po popularności wszystkich tomów sagi, nie tylko jej bohaterka, ale i sama autorka ma duże szanse na nieśmiertelność. Edward Cullen to wciąż dla Belli najważniejsza osoba pod słońcem. Są parą i jest im razem cudownie. Gdyby tylko chłopak nie był wampirem! Niestety, ten fakt wszystko komplikuje, także z pozoru niewinną zażyłość dziewczyny z przyjacielem z dzieciństwa Jacobem. Wiosną Edward musiał bronić ukochanej przed swoim krwiożerczym pobratymcem, jesienią zakochani uświadamiają sobie, że był to dopiero początek ich kłopotów.

Zaćmienie opis: Ciąg dalszy popularnej sagi Twilight. Kiedy media zaczynają donosić o serii tajemniczych morderstw w Seattle, a do lasów wokół Forks powraca żądna zemsty wampirzyca, Bella uświadamia sobie, że znowu grozi jej śmiertelne niebezpieczeństwo. W dodatku, wiedząc, że jej decyzja może doprowadzić do odnowienia odwiecznego konfliktu pomiędzy wampirami a wilkołakami, zmuszona jest wybierać pomiędzy miłością Edwarda a przyjaźnią Jacoba. zbliża się też zakończenie roku szkolnego, a więc termin przemiany co Bella ma wybrać: życie czy śmierć.

Przed świtem opis: Czym zakończy się rok oczekiwania, marzeń, rozterek, lęków Belli? Czy rozdarta między uczuciami do wampira i wilkołaka nastolatka zdoła któregoś z nich wybrać? Czy zdecyduje się na mroczną, ale pociągająca egzystencję nieśmiertelnego wampira, czy też zwalczy miłość do Edwarda i zdecyduje się pozostać zwykłym człowiekiem? Czy ten romans skończy się ślubem? I jakie będą jego konsekwencje?.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz