czwartek, 3 marca 2016

Jeśli zostanę

Okładka książki Zostań, jeśli kochasz

Tytuł: Zostań, jeśli kochasz (tom 1)
Autorka: Gayle Forman
Cykl: Jeśli zostanę
Opis: Książka wydana wcześniej pt.: "JEŚLI ZOSTANĘ".

Światowy bestseller przetłumaczony na ponad trzydzieści języków, na którego podstawie powstał wzruszający film z Chloë Grace Moretz i Jamiem Blackleyem w rolach głównych.

Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?

Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. "Zostań, jeśli kochasz" opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać.

Moja opinia: No więc tak, dopiero co przeczytałam obie książki (ciągiem) i w sumie to sama nie wiem co powiedzieć. Generalnie dramaty, romanse i emocjonalna rozklejka (czytaj płacz) to nie moja działka, ale cholera, te książki mi się podobały. Może nie była to jakaś super odkrywcza czy oryginalna historia, ale była... dobra, tak to ujmę. Muzyka jest często poruszanym tematem, cała jej rodzina się tym zajmuje. To miłość do muzyki, choć tak różnej, połączyła Mie i Adama.

Jeśli chodzi o film, to jest nudny. W sumie nie poleciłabym obu rzeczy. Musicie zdecydować albo film albo książka, no chyba że chcecie się rozczarować. Widziałam film zaraz po tym jak go nagrali i nawet mi się podobała. Ale po przeczytaniu książek obejrzałam go jeszcze raz, tak żeby sobie przypomnieć przed napisaniem posta, no i się kurna zawiodłam. To co mi się nie podoba w filmie jest to, że jest drętwy i skupia się głównie na wątku miłosny Adama i Mii. W książce też trochę tego było, ale nie było to przesadzone. W książce jest więcej wspomnień na temat jej rodziny i przyjaciółki i to mi się podoba.
W drugiej książce spotykamy się z ciągiem dalszym historii, ale z perspektywy Adama. Po skończeniu książki, nie za bardzo wiedziałam co myśleć. Nie byłam usatysfakcjonowana zakończeniem, aczkolwiek nie byłam zawiedziona, w sumie to chyba nawet niczego nie oczekiwałam. Pozytywem książek jest fakt, że są krótkie i nawet wciągające. Jak już wspomniałam, polecam albo książki albo film, jeśli się zawiedziecie po zrobieniu obu rzeczy, nie ponoszę odpowiedzialności.

Zwiastun
Link do filmu
Link do cytatów z książki

Okładka książki Wróć, jeśli pamiętasz

Tytuł: Wróć, jeśli pamiętasz (tom 2)
Opis: Ciąg dalszy losów Mii i Adama, bohaterów "Zostań, jeśli kochasz", światowego bestsellera, przetłumaczonego na ponad trzydzieści języków, na którego podstawie powstał wzruszający film z Chloë Grace Moretz i Jamiem Blackleyem w rolach głównych.

Minęły trzy lata od tragicznego wypadku, który na zawsze zmienił życie Mii. Chociaż dziewczyna straciła rodziców i młodszego brata, postanowiła żyć dalej. Obudziła się ze śpiączki… ale zniknęła z życia Adama. Teraz żyją osobno po dwóch stronach Ameryki – Mia jako wschodząca gwiazda wśród wiolonczelistek, Adam jako rockman, idol nastolatek i obiekt zainteresowania tabloidów. Pewnego dnia los daje im drugą szansę…

Przemierzając ulice Nowego Jorku, miasta, które stało się nowym domem Mii, wyruszą w podróż w przeszłość. Czy uda im się odnaleźć miłość? Czy Mię i Adama czeka wspólna przyszłość?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz