czwartek, 11 sierpnia 2016

Nagi, ale jaki wolny

#4 Tarzan


To jest bajka mojego dzieciństwa. Pamiętam, że jak byłam mała to chciałam być taka jak Tarzan. Nie wiem o co konkretnie mi chodziło, czy o to że był taki silny i wolny, czy raczej o to, że biegał prawie nago po dżungli.
Nie pamiętam, ale bajka jest super i od zawsze mi się podobała. To jest też jedna z tych bajek, którą mogę oglądać poraz tysięczny, a i tak będę uciszać kogokolwiek kto ośmieli się mi przeszkadzać podczas oglądania. Ludzie, no tak się nie robi.

Fabuła bajki :Wspaniała adaptacja opowieści Edgara Rice'a Burroughsa o człowieku wychowywanym przez małpy.
W dzikiej afrykańskiej dżungli mama gorylica znajduje osierocone dziecko - malutkiego człowieka, któremu nadaje imię Tarzan. Mimo że przywódca stada, stary i mądry Kerchak, jest przeciwny przyjęciu "bezwłosego dziwactwa" do grona gorylej rodziny, uparta Kala adoptuje chłopca i wychowuje go jak swoje własne dziecko. Tarzan dorasta razem ze swoim rówieśnikiem, wesołym małpiątkiem o imieniu Terk i uroczym słonikiem - Tantorem. Uczy się sztuki przetrwania, rozwija w sobie zwierzęce instynkty i niezwykłe dla ludzkiego rodzaju umiejętności - skacze po drzewach jak najprawdziwsza małpa, pływa jak ryba i walczy jak lew. Gdy niespodziewanie spotyka innych przedstawicieli swego gatunku - niby takich samych, a jednak tak bardzo się różniących - dwa światy przenikają się i Tarzan zakochany w pięknej Jane musi dokonać trudnego wyboru - do którego z nich chce tak naprawdę należeć.

Zwiastun ENG
Film

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz