wtorek, 11 października 2016

Gra tajemnic


Opis: Zespół najbardziej utalentowanych ludzi na świecie pracuje pod okiem genialnego Alana Turinga nad złamaniem skomplikowanego kodu, którym posługują się naziści. Ich niesamowite dokonania, oparte częściowo na pracy polskich naukowców, pozwalają położyć kres najbardziej okrutnej wojnie w historii dużo wcześniej, niż wydawało się to możliwe. Po tych wydarzeniach Turing w blasku chwały przystępuje do badań, których efektem będzie największa rewolucja naszych czasów – powstanie komputera. Mimo niesamowitych zasług, ekscentryczny naukowiec wpadnie w poważne kłopoty, które w dramatyczny sposób odmienią jego los.

Moja opinia: Film przerósł wszelkie moje oczekiwania i muszę przyznać, że zrobił na mnie ogromne wrażenie. Przyznaję, zabrałam się za ten film tylko dla grającego tam Benedicta Cumberbatcha, ale cieszę się, że zobaczyłam ten film.
Temat może wydawać się trochę ciężki, dlatego normalnie raczej nie pomyślałabym żeby go obejrzeć, ale jak już wposmniałam, po prostu musiałam go zobaczyć.
Oczekiwałam raczej filmu wojennego, który skupia się tylko i wyłącznie na wojnie i o tym jak jej zapobiedz. Tymczasem, mamy tutaj film o Alanie Turingu, którego zapewne mało kto kojarzy a w dzisiejszych czasach zawdzięczamy mu naprawdę dużo. Według mnie, wojna w tym filmie jest tylko tłem dla historii Alana Turinga, który był genialnym matematykiem i pomógł w złamaniu kodu Enigmy. Nie było to oczywiście łatwe i wiele razu nie udawało się to jemu i jego zespołowi. Potem Alan Turing ponownie zaskakuje i konstruuje pierwszy komputer.
To nie zmienia faktu, iż Alan Turing tak naprawdę nie miał lekko. Nie będzie to wielkim spoilerem, jeśli powiem, że Alan Turing był homoseksualistą, co w tamtych czasach było nielegalne. Żeby uniknąć więzienia musiał zgodzić się na terapię hormonalną. Nie ukrywam, że moim zdaniem jest to dość okrutne. Nie powiem wam, zakończenia filmu, bo ci znają historię Alana Turinga wiedzą co się stało, a ci którzy nie wiedzą - będziecie płakać. Jeśli ja płakałam, to wy też będziecie.
Ten film to miazga, musicie go zobaczyć.

Zwiastun
Film

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz