sobota, 12 listopada 2016

Delirium

Autor: Lauren Oliver
Seria: Delirium
Opis: „Mówili, że bez miłości będę szczęśliwa.
Mówili, że lekarstwo na miłość sprawi, że będę bezpieczna.
I zawsze im wierzyłam.
Do dziś.
Teraz wszystko się zmieniło.
Teraz wolę zachorować i kochać choćby przez ułamek sekundy, niż żyć setki lat w kłamstwie”.

Dawniej wierzono, że miłość jest najważniejszą rzeczą pod słońcem.
W imię miłości ludzie byli w stanie zrobić wszystko, nawet zabić.
Potem wynaleziono lekarstwo na miłość.



Moja opinia: Po tym, jak przeczytałam "Szkarłatną Literę" myślałam że czytanie mi się znudziło i gdyby nie to że zmusiły mnie do tego okoliczności, lot samolotem, to bym od razu nie sięgała bym po następna książkę. No oczywiście jak zwykle nie wiedziałam czym ona będzie, ale gdy po przeczytaniu paru stron wyszło to na jaw pomysł przypadł mi do gustu.
Według mnie pomysł na książkę był świetny, miłość chorobą o czymś takim jeszcze nie słyszałam, tez dlatego ta książka mnie od razu wciągnęła. Może fabula dość oczywista, ale i tak interesującą i choć to książka o miłości to nie nie mdliło mnie, gdy ja czytałam więc jest to według mnie całkiem fajny romans... dla nastolatek? Książka opowiada o zakazanej miłości i o tym ze zakazany owoc smakuje najlepiej. Książka zarazem banalna, ale nie przewidywalna co sprawia że historia jest jeszcze lepsza. Dzięki temu ze ciągle się cos działo, choć tak naprawdę akcja (pościg, przemoc itp.) jest dopiero pod koniec, nie nudzi czytelnika i sprawia ze nie chcemy jej odłożyć. Czytając książkę nie miałam się, do czego przyczepić aż to ostatnich 100 stron, cóż niestety nie zdradzę rzeczy, która mną wtedy wstrząsnęła i był to jedyny fragment, który mnie włożył, musicie sami przeczytać. Ponieważ jest to pierwsza książka z cyklu … to koniec mi się podobał, ale zarazem nie do końca. Gorąco polecam książkę o życiu bez miłości i co by się stało/jakim by nas to uczyniło, gdybyśmy nie kochali.

Czy gdyby miłość była chorobą, chciałbyś się wyleczyć?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz