wtorek, 27 października 2015

Bransoletka

Autorka: Ewa Nowak
Opis:Weronika jest uczennicą ostatniej klasy gimnazjum. Jej rodzice to wykształceni ludzie na poziomie, tacy, którym uprzejmie kłaniają się sąsiedzi. Za piękną fasadą kryje się jednak prawdziwy dramat. Weronika i jej brat doświadczają ze strony ojca-tyrana przemocy psychicznej i fizycznej, a ich matka woli zdystansować się od rodzinnych problemów, udając, że ich nie dostrzega.

Zakochana w koledze Weronika liczy, że na warsztatach teatralnych spędzi z nim dużo czasu. Okazuje się jednak, że Łukasz oddał jej własne miejsce na warsztatach. Mimo początkowego rozczarowania, zajęcia teatralne pomagają Weronice poradzić sobie z sytuacją w domu i doświadczyć pierwszej prawdziwej miłości…



Moja opinia: No więc zacznę może od tego dlaczego kupiłam ta książkę, a powód był prosty, spodobała mi się okładka no i po przeczytaniu opisu książka przypadła mi do gustu. Ponieważ czytając opis spodziewałam się po książce czegoś innego, a mianowicie tego, że będzie o tym, jak ojciec się znęca nad córka a matka tego nie widzi (tak wywnioskowałam z opisu), ale w książce nic takiego się nie dzieje, to prawda ojciec jej trochę dogryzał, ale to było bardziej żarty a co do matki no to nie będę tego nawet komentować (jak przeczytacie to się dowiecie, o co mi chodzi) więc jak mówiłam chciałam przeczytać coś o znęcaniu się nad dzieckiem (i znalazłam to w innej książce pod tytułem 'powód, by oddychać'- link do tego posta) i choć tego nie było w tej książce to i tak mi się bardzo podobała. Choć na początku podeszłam do niej sceptycznie.

Ale w każdym razie książka jest napisana bardzo fajnie, ponieważ rozdziały są krótkie (dosłownie kilka stron), dzięki czemu czytało ja się szybko i przyjemnie więc nawet nie zauważyłam, kiedy się skończyła co według mnie jest na plus. Również podobało mi się samo zakończenie książki, które nie było banalne a książka sama w sobie jest bardzo 'pouczająca' i porusza dużo kwestii życiowych między innymi ocenianie innych. A do tego wszystkiego nie zabrakło śmiesznych zdarzeń i pomyłek no i oczywiście miłości...
 Według mnie wszyscy powinni ją przeczytać, polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz