piątek, 26 lutego 2016

Słodkie kłamstewka/Pretty Little Liars

Opis serialu: Akcja serialu toczy się w miasteczku, Rosewood w Pensylwanii. Podczas spotkania piątki przyjaciółek bez śladu ginie Alison (Sasha Pieterse). Długie poszukiwania nie przynoszą efektu, dziewczyna nie odnajduje się. Paczka się rozpada. Mija rok. Do miasteczka wraca Aria (Lucy Hale), która wyjechała z rodziną do Alaski. W pierwszym dniu szkoły nastolatki otrzymują smsy od tajemniczego A, w który zawarte są ich sekrety, które tylko Alison znała. Kiedy dziewczyny decydują się odszukać zaginioną, jej ciało zostaję odnalezione. Jeśli Alison nie żyje, kto jest tajemniczym A?

Moja opinia: To chyba jedna z najtrudniejszych rzeczy do opisania. I chyba sama nie wiem, od czego zacząć. No więc najpierw zaczęłam oglądać serial, który jest na podstawie książki (później się tego dowiedziałam). Serial, który kocham i teraz czekam na koniec szóstego sezonu, (co trochę mnie wkurzyło, bo myślałam, że to będzie już koniec). Wiecie co tego serialu nie da sie opisać, bo jest tak poplątany jak spaghetti. Żeby go zrozumieć czego go obejrzeć, choć może tak naprawdę nigdy nie dowiemy sie prawdy. Sadze ze serial będzie nagrywany dopóki będą mieli na nie fundusze. Czy mnie to irytuje? Tak i to bardzo, ale i tak będę go oblatać nie zważając na to, jak bardzo będę na niego narzekac bo tak już jest i już. Sadze ze nie jestem jedyna.

Jeśli chodzi o książkę to przeczytałam je z winy mojej cioci, bo kupiła pierwsze trzy albo cztery książki z tej serii (a jest ich SZESNAŚCIE), które mi pożyczyła no i oczywiście je przeczytałam. Tak jak parę kolejnych a dokładnie dziewięć. Zostało mi jeszcze 'kilka' i tak, mam zamiar przeczytać wszystkie. Dlatego że wciągnęły mnie obydwie rzeczy (choć się od siebie różnią) i teraz jestem ciekawa dalszego rozwoju zdarzeń w obu wersjach. To ze A jest narratorem w książce domyśliłam się dopiero po jakimś czasie, ogólnie się nad tym nie zastanawialam ale jak na to wpadłam to wydawało mi się to takie oczywiste. Nie wiem czy już o tym wspaminalam ale gdy czytałam Wybranych (jedna z pierwszych książek, które przeczytałam z własnej woli i ta od której zaczęła się moja przygoda z książkami) wydawało mi się jakby narrator prześladował a wręcz jakby słyszał myśli głównej bohaterki. Więc sądzę że to trochę zabawnie się złożyło, bo A w Słodkich Kłamstewkach tak naprawdę śledzi dziewczyny.

Więc możecie się zastanawiać co wam polecam. Ponieważ kocham i serial i książki, chociaż jak wspominałam wcześniej różnią się od siebie i to BARDZO. To sądzę że to wy powinniście zdecydować co wolicie. Choć nie do końca polecam wam obydwie rzeczy naraz, bo ja się trochę zdenerwowałam (bo w książek, nie było kilku bohaterów, który się pojawili w serialu i których lubiłam). Więc tak, sadze, że to powinien być wasz wybór i cokolwiek zdecydujecie wiem, że się nie rozczarujecie, bo obie z tych rzeczy mają historię trzymające w napięciu i nierozwiązane zagadki. Wiec sadze ze każdy tu znajdzie cos dla siebie. Polecam.

Opis do piewrszej ksiazki: Alison, szkolna gwiazda, znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Rok później jej przyjaciółki: Emily, Aria, Spencer i Hanna, zaczynają otrzymywać niepokojące SMS-y. Ktoś zna sekrety, które chciały pogrzebać wraz z pamięcią o Ali. Jak wiele dziewczyny są w stanie poświęcić, by prawda nie wyszła na jaw?

Resztę opisów do książek znajdziecie tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz