piątek, 29 lipca 2016

Trzynaście powodów - cytaty

Nie polecamy czytania cytatów osobą, które nie czytały książki, ponieważ mogą cos zdradzić/ za spolerować. Więc czytacie na własną odpowiedzialność.

"LICZĄ SIĘ TYLKO POBITE GARY, POMYLONE MICHY."

"Najwspanialsze w takich pamiątkowych zdjęciach w kronice jest
to, że wszyscy dzielą z tobą ten jeden moment… już na zawsze."

"Słyszę, jak ktoś traci nadzieję. Stawia na sobie krzyżyk. Ktoś, kogo znam. Kogo lubię. Słyszę. Ale jestem spóźniony."

"Tylko że kiedy próbowałem, odepchnęłaś mnie.
Niemal słyszę jej głos, słyszę, jak wypowiada moją następną myśl.
– Więc dlaczego nie próbowałeś bardziej?"

"Nie wierzyłam własnym uszom, Justin: okłamałeś moją mamę.
Dlaczego sprawiło mi to taką radość?.
Bo nasze kłamstwa się pokrywały. To był znak."

"Ale to coś więcej niż tylko zadrapanie. To cios w żołądek i uderzenie w twarz. Nóż wbity w plecy, ponieważ wolałaś uwierzyć jakimś z sufitu wziętym plotkom niż prawdzie, którą znałaś."

"Czy chcielibyście słyszeć myśli innych ludzi?
Oczywiście, że tak. W pierwszym odruchu każdy takodpowiada, dopóki nie przemyśli sprawy gruntownie. No bo co, jeśli inni też by słyszeli wasze myśli? Co, jeśli słyszeliby je… właśnie teraz?"


"Ponieważ przyznawałam w niej, że znalazłam się w takim momencie swojego życia, że naprawdę potrzebowałam wyrazów otuchy, którą ktoś mógłby mi dać, a które… on ukradł."

"Jeśli słyszysz piosenkę, która wywołuje u ciebie łzy, a nie chcesz już płakać, nie słuchasz jej więcej.
Ale nie da się uciec od samego siebie. Nie można postanowić, że się już nie będzie siebie oglądać. Wyłączyć zgiełku w swojej głowie."

"Obaj wybuchamy śmiechem. Fajne uczucie. Ulga. Jak śmiech na pogrzebie. Może niestosowny, lecz zdecydowanie potrzebny."

"Stałem tam i patrzyłem, jak odchodzisz. Na zawsze."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz